Česká republika Česká republika
Venira
O nákupu
Kontakt
Venira - logo
Komplexní péče o vaše vlasy, nehty a pleť
Články

Vitamín C a proč se bez něj neobejdeme nejen v chřipkové sezóně

11. 3. 2020

Vitamín C (kyselina askorbová) patří mezi nejdůležitější vitamíny v našem těle. Má antioxidační účinky, podílí se na tvorbě hormonů, snižuje hladinu cholesterolu, je nezbytný pro svaly, kosti, cévy i kůži. Je snad nejznámější a nejvyužívanější vitamín, který má v lidském těle celou řadu funkcí. 

 

Vitamín C je zcela nezbytný pro:

- stavbu kostí

- funkci cév

- funkci svalů a šlach

- pružnost pokožky

- činnost nervového systému

- ochranu buněk před nebezpečnou oxidací

- snížení únavy a vyčerpání

- zachování energetického metabolismu

- ochranu buněk před poškozením volnými radikály

- vstřebávání železa (především z rostlinných zdrojů)

- posílení imunitního systému

 

Koronavirus (COVID-19), chřipková epidemie a jedno z doporučení

Příjem vitamínu C se nám rozhodně vyplatí, protože člověk je jeden z mála živočichů, jehož tělo si nedokáže tento vitamín samo vytvářet. V rámci aktuálních nešťastných události s koronavirovou pandemií a období chřipky, patří mezi jedno z doporučení dbát na dodržení doporučené denní dávky vitamínu C, ideálně ji zvýšit. 

 

Jaká je doporučená denní dávka pro dospělé osoby?

Doporučená denní dávka vitamínu C pro dospělé osoby je 80 - 100 mg. Jeho potřeba ovšem při určitých situacích stoupá:

- při chladu, infekci, stresu, operaci, fyzické námaze, nádorových onemocněních

- při užívání určitých typů léku jako například antibiotika, nebo léků obsahujících kortizon (zvýšení potřeby o 100 %)

- v období těhotenství (zvýšení potřeby o 30 %) a období kojení (zvýšení potřeby o 60 %)

- krátkodobé zvýšení až na 500 mg při nachlazení, velké tělesné námaze a zvýšeném stresu

 

Nejste si jisti, jestli máte zajištěný denní příjem vitamínu C?

Pokud si nejste jisti, zda máte zajištěný minimální denní příjem tohoto vitamínu, máme pro vás dobrou zprávu, pokud užíváte naše kapsle nebo drink. Kromě toho, že pomáháte svým vlasům, nehtům a pleti, oba tyto produkty obsahují i 80 mg vitamínu C, což představuje tu základní doporučenou denní dávku. Pokud oba produkty kombinujete, dodáváte svému tělu rovných 160 mg. 

 

 

 

V čem se dále vyskytuje vitamín C?

Další dobrou zprávou je to, že vitamín C se vyskytuje ve velké řadě věcí a můžete jej dále najít:

 

V doplňcích stravy

- můžete si koupit přímo doplňky stravy, ať už v podobě kapslí, prášku nebo šumivých tablet, které se prodávají přímo pod názvem Vitamín C. Doporučujeme určitě zvolit kvalitnější (dražší) formy, ať je vstřebatelnost co nejlepší.

V ovoci

- citrusy, jablka, pomeranče, kiwi, papája, meloun, šípky, černý rybíz, rakytník a řada dalších

V zelenině

- listová zelenina, brokolice, kapusta, zelí, paprika a řada dalších

 

Je dobré vědět

- vitamín C je hodně citlivý na teplo a udává se, že ho může zmizet kolem 10 % každých 5 minut vaření

- pokud přijmeme vitamínu C více, než naše tělo dokáže zpracovat, vyloučí se močí 

- všeho moc škodí, takže pozor na předávkování a extrémní dávky - při konzumaci více než 2000 mg vitamínu C za den může většina lidí pociťovat negativní příznaky (průjem, křeče, bolest hlavy, atd.) a u dávek větších 3000 - 4000 mg je tělo již nedokáže efektivně vyloučit a mohou vznikat ledvinové kameny 

 

Mohlo by se vám líbit

Jak poznat dehydratovanou pleť?
Jak poznat dehydratovanou pleť?
25. 6. 2020
Hrajeme o 10 čistících gelů na ruce
Hrajeme o 10 čistících gelů na ruce
5. 4. 2020
Koronavirus starter pack
Koronavirus starter pack
26. 3. 2020
Instagram
Sledujte nás
Ať Vám neunikne další článek

Venira.cz | © 2020